Data/Czas
Data: 19/03/2022
Czas: 18:00 - 20:00


Muzyczna wiosna –  koncert z okazji 90-tych urodzin Wojciecha Kilara
Sala koncertowa R.O.K.

Wykonawcy:
Michał Drewnowski – fortepian,
Michał Balas – wiolonczela (laureat głównej nagrody „Osobowość Wiolonczelowa 2021” na I Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. Dominika Połońskiego w Łodzi),
Roman Rewakowicz – dyrygent,
Radomska Orkiestra Kameralna

W programie m.in.:
W. Kilar – II Koncert fortepianowy,
W. Kilar – Orawa

Ceny biletów:
I strefa –  bilet normalny 22 zł, bilet ulgowy 20 zł
II strefa –  bilet normalny 18 zł, bilet ulgowy 16 zł
Cena biletu w karnecie: 16 zł (min. 5 koncertów)

Michał Drewnowski

Michał Drewnowski – pianista; ur. 31 marca 1977, Warszawa. Pierwsze lekcje fortepianu rozpoczął we Włoszech w wieku 8 lat pod kierunkiem ojca, Marka Drewnowskiego – pianisty. Naukę kontynuował po powrocie do Polski w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczył się pod kierunkiem Bronisławy Kawalli i Ewy Pobłockiej. W 2001 ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu Marka Drewnowskiego. W latach 2002-2005 studiował w Konserwatorium Muzycznym w Genewie pod kierunkiem takich pedagogów, jak Dominique Merlet i Pascal Devoyon (dyplom z wyróżnieniem). Brał również udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Nauma Shtarkmann, Miłosza Magina, Fou T’sounga, Rudolfa Kehrera i Eugena Indjica. Jest laureatem wielu nagród: w 1996 – nagrody specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana w Łodzi, w 1998 – I nagrody na XIII Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi, w 1998 – XXXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, w 2000 – II nagrody na Concorso Pianistico Internazionale „Mascia Masin” w San Gemini we Włoszech, w 2005 – II nagrody na AGIMUS Concorso Internazionale w Rzymie. Michał Drewnowski występuje jako solista i kameralista w Polsce, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Luksemburgu, Belgii, Bułgarii, Anglii, Austrii, Czechach, Niemczech, Hiszpanii, Danii i Finlandii, w takich salach koncertowych, jak Concerti al Gianicolo w Rzymie, Steinway Kammersal w Kopenhadze, Kunstmuseum w Silkeborg (Dania), sala Bulgaria w Sofii, Wigmore Hall w Londynie, Palau de la Musica Catalana w Barcelonie czy Sala Arturo Benedetti Michelangeli w Bolzano. Koncertował m.in. na Festiwalu Passage w Warszawie, Salon of the Arts w Sofii, Festival Musicale di Norcia (Włochy), Varna Summer Festival, Krakowskiej Wiośnie Muzycznej, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Festiwalu Chopinowskim w Genewie, Keminklavier w Kemi (Finlandia), Bolzano Piano Festival. Występował z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą, pod batutą m.in: Tadeusza Kozłowskiego, Vladimira Kiradjeva, Stanislava Ousheva, Rubena Silvy, Emiliana Madeya, Alessandro Tortato ,Massimiliano Caldi,  Emila Tabakova. Pianista posiada również doświadczenia aktorskie: w latach 1999- 2002 występował w Teatrze Nowym w Warszawie jako aktor-pianista w przedstawieniu Adama Hanuszkiewicza „Chopin, jego życie, jego miłość, jego muzyka…” w roli Fryderyka Chopina. Wcielił się również w postać Ignacego Jana Paderewskiego w spektaklu „Paderewski, le pianiste devenu  Premier Ministre” w reżyserii Jessica Dalle według scenariusza Małgorzaty Sokołowicz i Marka Rogalskiego. Premiera spektaklu miała miejsce w październiku 2018 w Opera Lorraine w Nancy. Dyskografia artysty obejmuje nagranie dla wytwórni fonograficznej Gega New – utwory na 2 fortepiany i perkusję (Voland Quartet), dla wytworni DUX  płytę duetu fortepianowego Doppio Espresso z muzyką kompozytorów amerykańskich i latynoamerykańskich (Leonard Bernstein, Astor Piazzola, Pablo Ziegler i Jose Bragato) oraz płytę z utworami fortepianowymi współczesnego kompozytora szwajcarskiego Dominique Loup. W wytwórni PRO ART ukazało się nagranie utworów na fortepian i orkiestrę Tadeusza Trojanowskiego w interpretacji Michała Drewnowskiego.  Pianista ponadto propaguje mało znaną i całkiem zapomnianą muzykę polskich kompozytorów, m. in. takich jak: Ludwik Grossmann, Jadwiga Sarnecka, Stefan Kisielewski, Tadeusz Majerski (któremu poświęcił swoją pracę doktorską oraz nagrał po raz pierwszy w historii, dla angielskiej wytwórni fonograficznej Toccata Classics jego utwory) m.in. jego Koncert-Poemat na fortepian i orkiestrę wraz z Royal Scottish Orchestra pod batutą Emila Tabakova. Bardzo ważną rolę w życiu artysty odgrywa wykonawstwo muzyki nowej. Dokonał licznych prawykonań oraz nagrań utworów kompozytorów współczesnych takich jak Andrzej Nikodemowicz, Mariusz Dubaj, Zbigniew Bagiński, Sławomir Czarnecki, Jerzy Bauer, Emilian Madey, Tadeusz Trojanowski, Ari ben Shabetai. W grudniu 2017 ukazała się dla DUX  najnowsza płyta pianisty „ W kręgu Andrzeja Nikodemowicza”, obejmująca premierowe nagrania utworów fortepianowych Andrzeja Nikodemowicza, Mariusza Dubaja oraz Tadeusza Majerskiego. Jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi gdzie prowadzi klasę fortepianu.

Roman Rewakowicz – dyrygent i kompozytor, urodzony 23 czerwca 1958 w Lidzbarku Warmińskim. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował teorię muzyki, kompozycję pod kierunkiem Mariana Borkowskiego oraz dyrygenturę w klasie Bogusława Madeya. Od wielu lat zajmuje się chóralistyką. Prowadził Chór Męski „Żurawli”, z którym odbywał tournées po krajach Europy Zachodniej i Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W skład jego zainteresowań wchodzi również muzyka kościoła wschodniego z jej najstarszymi przejawami w postaci chorału bizantyjskiego, wykonując ją z Kameralnym Chórem „Irmos”, którego był założycielem. W 2007 zainicjował powstanie chóru „Cappella Corale Varsaviana”. W grudniu 2008 zespół wziął udział w Sezonie Polskim w Rosji, występując w Moskwie i Jaroslawlu. W latach 2009-2010 chór koncertował podczas Warszawskiego Festiwalu Chóralnego „Na Królewskim Trakcie”. „Cappella Corale Varsaviana” ma na swoim koncie wiele nagrań muzyki filmowej, m.in. Jana A.P. Kaczmarka, Michała Lorenca, Stanisława Syrewicza. W maju 2011 zespół wziął udział we Mszy Dziękczynnej za beatyfikację Jana Pawła II, a także w koncercie muzyki Michała Lorenza „Missa Magna Beatificationis” w Rzymie.
Współpracuje z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi na Ukrainie: z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Ukrainy w Kijowie, orkiestrami filharmonicznymi w Dniepropietrowsku i Lwowie, Lwowską Orkiestrą Kameralną „Leopolis”, Zespołem Solistów „Kyiv Camerata”, na Białorusi – z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Mińsku, w Rosji – z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Rostowie nad Donem, a w Polsce – z Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną „Capella Bydgostiensis” i innymi orkiestrami symfonicznymi. Roman Rewakowicz szczególną uwagę poświęca muzyce współczesnej. W 1995 we Lwowie wraz z kompozytorami zrzeszonymi w Lwowskim Oddziale Związku Kompozytorów Ukrainy założył Festiwal Muzyki Współczesnej „Kontrasty”, na którym dokonał prawykonań utworów Jurija Łaniuka, Igora Szczerbakowa i Edwarda Sielickiego, jak również ukraińskich prawykonań dzieł m.in. Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Zygmunta Krauzego, Andrzeja Nikodemowicza, Arvo Pärta. W październiku 2000 prowadził koncert czterech prawykonań utworów zamówionych przez Festiwal „Aksamitna Kurtyna” – Kraków 2000. Ponadto dyrygował Orkiestrą Filharmonii Belgradzkiej inaugurując X Festiwal Muzyki Współczesnej w Serbii, a także prowadził koncert finałowy Festiwalu Melos-Ethos w Bratysławie dyrygując Słowacką Orkiestrą Radiową. Prezentował współczesną muzykę ukraińską na festiwalach: „Warszawskie Spotkania Muzyczne” i „Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich”. Z Orkiestrą Kameralną „Leopolis” ze Lwowa inaugurował Festiwal „Laboratorium Muzyki Współczesnej” oraz dokonał prawykonania utworu Giji Kanchelego na Festiwalu Muzyki Współczesnej w Rostowie nad Donem. W 2008 na Festiwalu „Premiery sezonu” z Orkiestrą „Kiev Camerata” wykonał koncert premier utworów młodych ukraińskich kompozytorów – byłych stypendystów Gaude Polonia – Bohdany Frolak, Bohdana Sehina, Mychajły Szweda i Oleksandra Szymko, zamówionych przez Polski Instytut w Kijowie. W kwietniu 2009 projekt ten miał swoją kontynuację z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus pod dyrekcją artysty. Podczas tournée po Polsce i Ukrainie wykonane zostały m.in. cztery nowe utwory młodych kompozytorów ukraińskich – Zoltana Almaszi, Switlany Azarowej, Mariji Olijnyk oraz Lubawy Sydorenko, z udziałem śpiewaczek: Marty Boberskiej i Agaty Zubel. Koncerty odbyły się w Warszawie, Lublinie, Lwowie, Winnicy, Odessie i Kijowie. W 2010, w ramach projektu Instytutu Adama Mickiewicza oraz Polskiego Instytutu w Kijowie, wspólnie z pianistami: Janem Krzysztofem Broją i Oleksandrą Zajcewą (Ukraina), zrealizował koncerty poświęcone muzyce Fryderyka Chopina na Ukrainie, z udziałem orkiestr we Lwowie, Czernihowie, Kijowie, Doniecku i Dniepropietrowsku. Jesienią 2010 projekt ten miał swoją kontynuację na Białorusi, we współpracy z Polskim Instytutem w Mińsku (Mińsk, Brześć) i w Rosji (Jaroslawl, Soczi, Rostów nad Donem). Jest fundatorem i prezesem Fundacji „Pro Musica Viva”, promującej i wspierającej różne muzyczne przedsięwzięcia, m.in. „Dni Muzyki Ukraińskiej” w Warszawie. Jest członkiem Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, w którym w latach 2004-2009 pełnił funkcję sekretarza Zarządu. Jest współtwórcą części muzycznej Warszawskiego Festiwalu „Skrzyżowanie Kultur”. W 2010 Roman Rewakowicz otrzymał stypendium twórcze Prezydenta m.st. Warszawy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij