Data/Czas
Data: 05/04/2025
Czas: 18:00 - 20:00
Pory roku
Sala koncertowa R.O.K.
Wykonawcy:
Yoonhee Kim – skrzypce,
Jurek Dybał – dyrygent,
Radomska Orkiestra Kameralna
W programie, m.in.: A.Vivaldi – Cztery pory roku, G.Ph.Tellemann – Koncert polski, W.Lutosławski – Uwertura na smyczki
Ceny biletów:
I strefa – bilet normalny 28 zł, bilet ulgowy 25 zł
II strefa – bilet normalny 24 zł, bilet ulgowy 20 zł
Cena biletu w karnecie: 20 zł (min. 5 koncertów)
Yoon-Hee Kim – Austriacko-koreańska skrzypaczka zadebiutowała z orkiestrą w 1996 roku, w wieku pięciu lat, z Węgierską Orkiestrą Symfoniczną Savaria. Jako dziecko występowała także z Royal Philharmonic Orchestra i Filharmonią w Stuttgarcie. Jest laureatką nagród w kilku międzynarodowych konkursach, m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Andrei Postacchiniego w Fermo we Włoszech oraz Nagrody Specjalnej i stypendium Fundacji Herberta von Karajana.
Jurek Dybał – ceniony dyrygent, animator życia kulturalnego i muzyk słynnej orkiestry Filharmoników Wiedeńskich. Dyrektor Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia w latach 2014–2022. Dyryguje takimi orkiestrami jak: Beethoven Orchester Bonn, Radio Symphonie Orchester Wien, Tonkünstler Orchester, Wiener Kammer-Orchester, Wiener Concert-Verein, Stuttgarter Kammerorchester, Bayerische Kammerphilharmonie, Orkiestra, Filharmonii w Monte Carlo, Teatro di San Carlo w Genui, Orchestra Sinfonica Siciliana, Czeska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Filharmonii w Brnie, Concerto Köln, Sinfonia Varsovia, NOSPR, Polska Orkiestra Radiowa, Śląska Orkiestra Kameralna, Radomska Orkiestra Kameralna Leopoldinum i Orkiestra Symfoniczna NFM oraz orkiestrami filharmonii w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Gdańsku czy też Operą Krakowską. Repertuar operowy dyrygenta obejmuje dzieła kompozytorów od Telemanna i Glucka, Mozarta, przez Donizettiego, Dvořáka; do współczesnych unikatów Frieda i Nymana. Poprowadził produkcję Opery Wiedeńskiej Kinderring z muzyką Richarda Wagnera. Współpracuje z tak wybitnymi muzykami jak: Gidon Kremer, Julian Rachlin, Gábor Boldoczki, Maurice Steger, Angela Hewitt, Katia i Marie Labeque, Lawrence Power, Martin Grubinger, Erwin Schrott, Tomasz Konieczny, Konstanty Andrzej Kulka, Cameron Carpenter czy Xavier de Maistre. Dyrygował m.in. pierwszym polskim wykonaniem Adagia na smyczki i Muzyki na smyczki, flety proste, marimbę i perkusję Krzysztofa Pendereckiego oraz uczestniczył w prawykonaniu kwintetu Kartki z nienapisanego dziennika, jak również Duo concertante tego kompozytora. Dyrygował też polską premierą (w serii światowych prawykonań) jego Concertino per tromba e orchestra. Album z nagraniem tego utworu dla Sony Classical otrzymał prestiżową nagrodę International Classical Music Award. Dybał objął również kierownictwo muzyczne nad owacyjnie przyjętym wystawieniem opery Ubu Król Pendereckiego w Operze Śląskiej. Jest też pomysłodawcą i dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu im. Krzysztofa Pendereckiego – poziom 320 w Zabrzu. Artysta oddał muzyczny hołd swojemu Mistrzowi w trakcie oficjalnych uroczystości pogrzebowych dyrygując jego kompozycjami. Wśród najważniejszych wydarzeń związanych z twórczością Pendereckiego po jego odejściu należy zaliczyć pierwsze światowe wykonanie Fragmentów Opery Fedra Krzysztofa Pendereckiego w autorskim opracowaniu dyrygenta z orkiestrą Filharmonii Narodowej. Jurek Dybał jest dwukrotnym laureatem Nagrody Muzycznej Fryderyk, laureatem nagrody Prezydenta Miasta Bytomia, Złotej Maski, Nagrody Prezydent Zabrza oraz Nagrody im. Jana Kiepury w kategorii: Najlepszy dyrygent operowy. W ostatnim czasie objął kierownictwo merytoryczno-artystyczne nad rezydencją Orkiestry NUSO z Charkowa w Polsce oraz związał się z Radomską Orkiestrą Kameralną jako jej pierwszy dyrygent.