Data/Czas
Data: 28/06/2018 - 07/07/2018
Czas: 08:00 - 21:00


Międzynarodowy Kurs Dyrygencki – Radom 2018/International Conducting Masterclass

English version 

Application form/formularz do pobrania

Wykładowca: dr Michał Dworzyński
Solista: Michał Drewnowski (fortepian)
oraz Radomska Orkiestra Kameralna

Ten kurs daje Ci możliwość rozwinięcia swoich umiejętności podczas pracy z profesjonalną orkiestrą kameralną pod okiem doświadczonego wykładowcy i dyrygenta. Dla najlepszego uczestnika kursu przewidziana jest nagroda w postaci koncertu z naszą orkiestrą w sezonie artystycznym 2018/2019!

Plan kursu
I etap
28.06 – 01.07 – zajęcia z wykładowcą z towarzyszeniem fortepianów
Program: W.A.Mozart – Symfonia g-moll KV 550
R.Schumann – IV Symfonia d-moll
C.Debussy – Popołudnie Fauna
Do wyboru 1, 2 lub 3 powyższe utwory dla każdego uczestnika.
Miejsce: Zespół Szkół Muzycznych w Radomiu, ul. 25 Czerwca 70

II etap
2-6.07 – praca z orkiestrą pod okiem wykładowcy
Program:  G.P.Telemann – Don Quixote Suite
W.A.Mozart – 3 Divertimenta KV 136-138
P.Czajkowski – Souvenir de Florence
B.Bartok – Divertimento
G.Bacewicz – Koncert na orkiestrę
L.Janacek – Suita na orkiestrę smyczkową
F.Chopin – Koncert fortepianowy e-moll – Solista: Michał Drewnowski
Utwory z powyższej listy do wyboru.
Miejsce: Sala Koncertowa Radomskiej Orkiestry Kameralnej, Urząd Miejski w Radomiu, ul. Żeromskiego 53

Koncert finałowy
7 lipca 2018, godz.18:00, Sala Koncertowa im. Krzysztofa Pendereckiego w Zespole Szkół Muzycznych w Radomiu

Informacje szczegółowe

1. Organizatorem Międzynarodowego Kursu Dyrygenckiego jest Radomska Orkiestra Kameralna.
2. Maksymalna ilość czynnych uczestników – 8 osób; możliwość biernego uczestnictwa.
3. Cena kursu: uczestnik czynny 2500 zł (lub 650 €), uczestnik bierny 1000 zł (lub 260 €). Każdy uczestnik, którego zgłoszenie zostanie zaakceptowane zobowiązany jest do wpłaty kwoty za uczestnictwo w kursie maksymalnie do dnia 22 czerwca 2018 roku na konto nr 14 1500 1647 1216 4005 5727 0000 (dla wpłat w Euro: 20 1090 2590 0000 0001 2967 3602).
4. Organizator nie zapewnia zakwaterowania i wyżywienia; na życzenie uczestnika możemy pomóc w znalezieniu miejsca zakwaterowania.
5. Oficjalnym językiem kursu jest język angielski. W sytuacjach problematycznych istnieje możliwość porozumienia się w językach: polski, niemiecki.
6. Zajęcia i koncert są nagrywane, aby na koniec kursu móc wręczyć uczestnikom płytę DVD.
7. W trakcie kursu przewidziane jest spotkanie integracyjne uczestników z muzykami orkiestry oraz wykładowcą.

Zgłoszenia
Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 8 czerwca 2018 roku na adres sekretariat@rok.art.pl

Formularz zgłoszenia dostępny jest na naszej stronie internetowej w zakładce Międzynarodowy Kurs Dyrygencki. Akceptacja zgłoszeń nastąpi do dnia 15 czerwca 2018.
Dla uczestników czynnych – zgłoszenia na kurs muszą zawierać dodatkowo życiorys (CV) oraz nagranie video (do 10 minut nagrania z dowolnym zespołem). Zalecamy załączenie do wiadomości linku do serwisu youtube lub podobnego. Można także skorzystać z serwisów oferujących przesyłanie dużych plików np. wetransfer.com

MICHAŁ DWORZYŃSKIenglish version

Michał Dworzyński

W opinii wielu krytyków należy do najciekawszych talentów dyrygenckich Europy młodego pokolenia. Jego międzynarodowa kariera rozpoczęła się od zwycięstwa w Donatella Flick Conducting Competition w Londynie w 2006 roku, dzięki któremu otrzymał na dwa lata stanowisko dyrygenta-asystenta w London Symphony Orchestra, gdzie współpracował m.in. z Valerym Gergievem i Sir Colinem Davisem. Ponadto jest laureatem drugiej nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim Prix Credit Suisse w Grenchen (Szwajcaria, 2002) oraz zwycięzcą konkursów w Zagrzebiu (Lovro von Matačić 2003) oraz w południowokoreańskim Suwon (2005).
Ukończył z wyróżnieniem studia dyrygenckie w warszawskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Antoniego Wita i w berlińskiej Hochschule für Musik Hanns Eisler w klasie Christiana Ehwalda. W marcu 2015 roku uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej na wydziale dyrygentury Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Był stypendystą Japońsko-Polskiej Fundacji Muzycznej JESC (2004) oraz wielokrotnie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (stypendia twórcze i w ramach programu Młoda Polska).
W wieku 21 lat został asystentem dyrygenta w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR). W latach 2008–2010 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Orkiestry Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, a w latach 2013-2015 był dyrektorem artystycznym Filharmonii Krakowskiej. oraz pierwszym dyrygentem gościnnym japońskiej Yamagata Symphony Orchestra.
Występował z czołowymi orkiestrami Europy, Australii, RPA, Stanów Zjednoczonych i Japonii, takimi jak London Symphony Orchestra, London Philharmonic, Royal Liverpool Philharmonic, Orchestre National de Belgique, Royal Flemish Philharmonic oraz Brussels Philharmonic, Tonhalle-Orchester Zürich, Copenhagen Philharmonic Orchestra i Orchestre de l’Opéra de Lyon, Rundfunk-Symphonieorchester Berlin, Swedish Radio Symphony Orchestra, Stockholm Royal Opera Orchestra, Wiener KammerOrchester, Orquesta Sinfónica de Radio Televisión Espanola (Madryt), Iceland Symphony, RTÉ National Symphony Orchestra (Dublin), City of Birmingham Symphony, BBC Symphony Orchestra, BBC Philharmonic Ulster Orchestra, BBC Scottish Symphony, Israel Philharmonic, Netherlands Radio Philharmonic, Orchestre National des Pays de la Loire, Strasbourg Philharmonic, Hermitage Orchestra St. Petersburg, Janáček Philharmonic Orchestra, Johannesburg Symphony Orchestra, Bornemouth Symphony Orchestra, Porto Symphony Orchestra, Auckland Philharmonic, Tasmanian Symphony Orchestra, Sendai Philharmonic Orchestra, Adelaide Symphony Orchestra, West Australian Symphony Orchestra.
W marcu 2010 roku odniósł znaczący sukces w Japonii z Tokyo Symphony i Tokyo Philharmonic, zaś w lipcu 2014 roku odbył tournée po Japonii, prowadząc koncerty w Tokyo (NHK Symphony Orchestra), Osace (Japan Century Symphony Orchestra), Yamagacie i Nagoi.
W lutym 2012 roku, na zaproszenie Antoniego Wita i wraz z nim, odbył podróż koncertową po Japonii z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, z którą następnie we wrześniu tego samego roku wystąpił na trzech koncertach we Włoszech i Szwajcarii.
Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia za promocję muzyki polskiej, w tym w 2007 roku medal Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków SPAM za zasługi dla muzyki polskiej. Dyrygował wszystkimi znaczącymi polskimi orkiestrami. Dokonał szeregu nagrań dla Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i BBC Radio oraz wytwórni Hyperion, Naxos i BMG Sony.
W roku 2012 jego nagrania były dwukrotnie obecne na płytach miesiąca BBC Music Magazine. W roku 2009 zarejestrował, wraz z pianistą Hammishem Milne, koncerty fortepianowe Hermanna Goetza i Józefa Wieniawskiego, zaś w roku 2013 dokonał, ze skrzypkiem Eugenem Ugorskim, premierowego nagrania dwóch koncertów skrzypcowych Emila Młynarskiego oraz miniatur skrzypcowych Aleksandra Zarzyckiego (obie płyty z udziałem BBC Scottish Symphony dla wytwórni Hyperion Records).
W listopadzie 2013 roku poprowadził London Philharmonic Orchestra w Royal Festival Hall  w Londynie na koncercie poświęconym muzyce Krzysztofa Pendereckiego i Henryka Mikołaja Góreckiego, zaś 27 kwietnia 2014 roku zadyrygował Chórem Filharmonii Krakowskiej na Placu św. Piotra w Watykanie na koncercie poprzedzającym Mszę Kanonizacyjną papieży Jana XXIII i Jana Pawła II.
Obecnie prowadzi klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Michał Drewnowskienglish version

Michał Drewnowski

pianista; ur. 31 marca 1977, Warszawa. Pierwsze lekcje fortepianu rozpoczął we Włoszech w wieku 8 lat pod kierunkiem ojca, Marka Drewnowskiego – pianisty. Naukę kontynuował po powrocie do Polski w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczył się pod kierunkiem Bronisławy Kawalli i Ewy Pobłockiej. W 2001 ukończył z wyróżnieniem studia
w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu Marka Drewnowskiego. W latach 2002-2005 studiował w Konserwatorium Muzycznym w Genewie pod kierunkiem takich pedagogów, jak Dominique Merlet i Pascal Devoyon (dyplom z wyróżnieniem). Brał również udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Nauma Shtarkmann, Miłosza Magina, Fou T’sounga, Rudolfa Kehrera i Eugena Indjica.
Jest laureatem wielu nagród: w 1996 – nagrody specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana w Łodzi, w 1998 – I nagrody na XIII Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi, w 1998 – XXXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, w 2000 – II nagrody na Concorso Pianistico Internazionale „Mascia Masin”
w Sangemini we Włoszech, w 2005 – II nagrody na AGIMUS Concorso Internazionale w Rzymie.
Michał Drewnowski występuje jako solista i kameralista w Polsce, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Luksemburgu, Belgii, Bułgarii, Anglii, Austrii, Czechach, Niemczech, Hiszpanii, Danii i Finlandii, w takich salach koncertowych, jak Concerti al Gianicolo w Rzymie, Steinway Kammersal w Kopenhadze, Kunstmuseum w Silkeborg (Dania), sala Bulgaria w Sofii, Wigmore Hall w Londynie, Palau de la Musica Catalana w Barcelonie cyz Sala Arturo Benedetti Michelangeli w Bolzano.
Występował z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą, pod batutą m.in: Tadeusza Kozłowskiego, Vladimira Kiradjeva, Stanislava Ousheva, Rubena Silvy, Emiliana Madeya, Alessandro Tortato ,Massimiliano Caldiego.
Brał udział m.in. w Festiwalu Passage w Warszawie, Salon of the Arts w Sofii, Festival Musicale di Norcia (Włochy), Varna Summer Festival, Krakowskiej Wiośnie Muzycznej, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Festiwalu Chopinowskim w Genewie, Keminklavier w Kemi (Finlandia), Bolzano Piano Festival. W latach 2000-2002 występował w Teatrze Nowym w Warszawie jako aktor-pianista w przedstawieniu Adama Hanuszkiewicza Chopin, jego życie, jego miłość, jego muzyka… (w roli Fryderyka Chopina).
Dyskografia artysty obejmuje nagrania dla wytwórni fonograficznej Gega New – utwory Béli Bartóka, Alexandra Arutiuniana, Ari Ben-Shabetaia, Jerzego Bauera, Gheorghi Arnaoudova, Hristo Yotzova na 2 fortepiany i perkusję (Voland Quartet), dla wytworni DUX płytę duetu fortepianowego Doppio Espresso z muzyką kompozytorów amerykańskich
i latynoamerykańskich (Leonard Bernstein, Astor Piazzola, Pablo Ziegler i Jose Bragato) oraz płytę z utworami fortepianowymi współczesnego kompozytora szwajcarskiego Dominique Loup. W wytwórni PRO ART ukazało się nagranie utworów na fortepian i orkiestrę Tadeusza Trojanowskiego w interpretacji Michała Drewnowskiego. Pianista ponadto propaguje mało znaną i całkiem zapomnianą muzykę polskich kompozytorów, m. in. takich jak: Ludwik Grossmann, Jadwiga Sarnecka, Stefan Kisielewski, Tadeusz Majerski (któremu poświęcił swoją pracę doktorską oraz nagrał po raz pierwszy w historii dla angielskiej wytwórni fonograficznej Toccata Classics jego utwory) m.in. jego Koncert-Poemat na fortepian i orkiestrę wraz z Royal Scottisch Orchestra pod batutą Emila Tabakova.
Bardzo ważną rolę w życiu artysty odgrywa wykonastwo muzyki nowej. Dokonał licznych prawykonań oraz nagrań utworów kompozytorów współczesnych takich jak Andrzej Nikodemowicz, Mariusz Dubaj, Zbigniew Bagiński, Sławomir Czarnecki, Jerzy Bauer Emilian Madey, Tadeusz Trojanowski, Ari ben Shabetai.
W grudniu 2017 ukazała się dla DUX najnowsza płyta pianisty obejmująca premierowe nagrania utworów fortepianowych Andrzeja Nikodemowicza, Mariusza Dubaja oraz Tadeusza Majerskiego.
Obecnie pełni funkcję adiunkta w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij